Соціальний проект «Екологія свідомості»

Соціальний проект для школярів Львова – «Екологія свідомості: протидій байдужості, яка руйнує світ!»

Ініціатор соціального проекту — всеукраїнський науково-аналітичний журнал „Наша перспектива”

Короткий опис проекту

Вважаємо, що байдужість і пасивність є чумою ХХІ століття. Сьогодні у світі так багато лиха, несправедливості та болю не тому, що більшість людей погані. Ні. У світі та Україні зокрема є занадто багато пасивних і байдужих людей, які дозволяють кожного дня масштабувати зло. Пасивність і байдужість у різних виявах загрожують вже від наймолодшого віку (часто через наш неправильний приклад), а тому мусимо змінювати цю тенденцію. Пропонований проект буде одним із важливих кроків на нелегкому, але безальтернативному шляху до змін на краще в світі та нашій державі зокрема.

Суспільно важливий соціальний проект для учнів 1–11 класів шкіл Львова під назвою «Екологія свідомості: протидій байдужості, яка руйнує світ!» буде реалізовуватися з вересня 2019 р. по січень 2020 р. Він спрямований на свідомих активних громадян і має на меті сприяти школярам у здійсненні справді важливих корисних та добрих справ, а дорослі повинні створити для цього умови. Проект передбачає творчі конкурси для школярів у 8 творчих категоріях, екологічне змагання між школами та класами, розвиток у дітей нових навиків (мистецьких, застосування різних ІТ-технологій, навиків професійної фотозйомки тощо), пов’язаних із конкурсними категоріями, практикування класами чи меншими командами школярів допомоги тим, хто її найбільше потребує, активне долучення переможців творчих конкурсів проекту до відвідування театру, філармонії, органного залу, музеїв і виставок, а також зацікавлення їх досвідом інших школярів відвідувати ці мистецькі заклади і заходи.

Стадія розвитку проекту

У 2018 р. команда однодумців ініціювала суспільно важливий соціальний проект  «Розвиток екокультури: від особистості до суспільства», який передбачав: роздільне сортування ТПВ у школі, екологічні змагання, екоуроки для школярів, творчі конкурси у восьми конкурсних категоріях  (оцінювали їх як в онлайн-режимі, так і члени журі, сформованого з професіоналів із дотичних до тематики конкурсу сфер діяльності). У проекті взяли активну участь тисячі школярів Львова, а їх запал підтримали понад півсотні меценатів із різних областей України – видавництва, редакції журналів, театри, філармонія та органний зал, фінансові установи, промислові підприємства, громадські організації та державні установи, а також небайдужі громадяни України.

Від часу завершення зазначеного конкурсу і донині до нас продовжують надходити прохання від багатьох школярів Львова та їх батьків, вчителів та адміністрації шкіл, які були учасниками попереднього проекту, і надалі реалізувати проект із творчими конкурсами й екозмаганнями, які б розвивали у дітей відчуття відповідальності за свої дії чи бездіяльність. Ми готові відгукнутися на прохання школярів, але нам потрібна допомога кожного, кому не байдужа наша молодь і держава.

У новому проекті будуть такі конкурсні творчі категорії:

  1. Саморобні вітальні листівки з Різдвом для воїнів на фронті (довільного розміру і форми, але максимальний розмір листівки не повинен перевищувати формат А4).
  2. Авторська фотографія (з доданою до неї назвою в темі листа), яка викриває пасивність та байдужість, їхні наслідки або протидію цим явищам (якісні фото у форматі JPEG з високою роздільною здатністю).
  3. Вірш або інший поетичний твір на тему загрози від байдужості, пасивності, брехні (зокрема популізму) – до 5 ст. (файл з розширенням .doc, розмір А-4, шрифт 14, інтервал 1,5);
  4. Есе на тему «Чим страшна байдужість (пасивність, брехня)?». Міркування на цю тему обсягом до 3 ст. (файл з розширенням .doc, розмір А-4, шрифт 14, інтервал 1,5);
  5. Екосувенір (іграшка чи будь-який інший подарунковий виріб), виготовлений власноруч з екоматеріалів (тканини, ниток, соломи, глини, дерева і т. д. – з обмеженим використанням паперу, щоб забезпечити довговічність виробу і можливість збереження його форми і вигляду в процесі транспортування).
  6. Сценарій вистави про байдужість, пасивність, брехню (з готовністю допомогти в постановці вистави на сцені в разі перемоги конкурсної роботи) – до 15 ст. (файл з розширенням .doc, розмір А-4, шрифт 14, інтервал 1,5);
  7. Власна чи разом з друзями зроблена добра справа, спрямована на протидію байдужості, пасивності, брехні в різних сферах (відносинах із друзями, сусідами, в школі, сім’ї; ставленні до літніх людей чи молодших дітей; до людей з особливими потребами чи самотніх людей, що потрапили в скрутні обставини; в ситуаціях, які потребують допомоги чи захисту слабших; у поведінці чи бездіяльності щодо збереження природи, допомоги тваринам (в т.ч. бездомним) чи птахам в особливо несприятливі для них періоди року, захисту екології). Ця конкурсна категорія може бути представлена у будь-якій з двох нижче наведених підкатегорій (або у двох підкатегоріях одночасно – якщо ви хочете здобути класом чи меншою командою суперприз – дводеннну екскурсійну поїздку на вибір школярів з декількох запропонованих варіантів):
  • презентація (до 25 слайдів), яка розкриває суть зробленої доброї справи (здійсненої з 1.09.2019 р. по 9.12.2019 р.), яка би протидіяла пасивності (байдужості, брехні), з вичерпним фотозвітом (на деяких фото мають бути й школярі, що здійснювали ці добрі ініціативи) та переконливим закликом до поширення іншими цього досвіду добрих вчинків, а також необхідно на декілька слайдів представити на яку конкретну добру справу ви б хотіли залучити додаткові кошти меценатів (файл презентації створюйте з використанням програми MS PowerPoint);
  • соціальний ролик із сюжетом, який стимулює до важливих роздумів та дій, і закликом до протидії байдужості, пасивності, брехні (зокрема популізму) в будь-якій сфері життя – до 5 хв (з участю в кадрі хоча б частини команди, що його створює; файл у відеоформаті).
  1. Рекламний ролик, знятий для заохочення однолітків відвідати певний музей чи театр, філармонію чи органний зал Львова (попередньо необхідно повідомити команду організаторів проекту, який заклад Ви обрали; тривалість — до 5 хв (з участю в кадрі хоча б частини команди, що його створює; файл у відеоформаті).

Цінність проекту

Проект дасть змогу дітям вийти із зони власного комфорту та навчить бачити й долучатися до розв’язання проблем навколишнього світу, а також осмислити, як небайдужість і активна громадянська позиція роблять світ кращим, як добрі справи і співчуття, наполегливість і старанність, чуйність і доброта, гармонійність розвитку і професіоналізм, відповідальність і вчасна дієвість змінюють нас і наше життя, роблячи нас щасливішими і захищаючи майбутнє українського народу. А нам, дорослим, необхідно створити школярам можливість для реалізації їхніх добрих намірів і гідно підтримати їх у цьому проекті.

Унікальність проекту

Проект дає можливість школярам відчути свою здатність уже зараз позитивно впливати на оточення і навколишнє середовище, пережити відчуття радості від зробленої корисної справи, навчає бути ініціативним та робити самостійний вибір, залучаючи своїм прикладом до добрих справ інших.

Цільова аудиторія

Орієнтований на школярів 1–11 класів шкіл Львова з можливістю надалі реалізовувати такі проекти в більших чи менших масштабах у будь-якому населеному пункті України.

Зацікавлені особи

Школярі, їхні батьки, вчителі та адміністрації шкіл, управління освіти різних рівнів і Міністерство освіти та науки України, а загалом кожен громадянин України.

Механізм реалізації проекту:

  • Підготування проекту, розроблення умов творчих конкурсів; створення інформаційного ресурсу, розміщення інформації про проект і творчі конкурси на фейсбук-сторінці проекту та інших ресурсах; реєстрація до 11 жовтня 2019 р. заявок від шкіл, які добровільно зголосяться брати участь у творчих конкурсах та екозмаганні; визначення координаторів проекту в кожній з шкіл-учасниць, розроблення і розміщення реєстраційної форми для школярів-учасників творчого конкурсу, придбання необхідного програмного забезпечення для організації інтернет-голосування, рейтингування конкурсних робіт і зручного виведення результатів на конкретний момент часу, вибору книг-призів; пошук і залучення партнерів для реалізації проекту тощо (серпень-жовтень 2019).
  • Початок творчих конкурсів у 8 категоріях; початок екозмагання між школами-учасниками проекту; формування журі конкурсу (вересень 2019 р.).
  • Заповнення школярами на сайті реєстраційних форм учасників творчого конкурсу в межах проекту і надсилання ними конкурсних робіт; розміщення проміжних результатів екозмагань на фейсбук-сторінці проекту; систематизація отриманих конкурсних робіт для оприлюднення частини конкурсних категорій (вересень-листопад 2019 р.).
  • Інтернет-голосування за роботи з частини конкурсних категорій, робота журі; визначення переможців екозмагань та оголошення переможців у 8-ми конкурсних категоріях (листопад-грудень 2019 р.).
  • Святкове нагородження переможців у Tech StartUp School, передавання благодійної допомоги на цілі вибрані школярами – учасниками соціального проекту (січень 2020 р).
  • Екскурсійна дводенна поїздка (наприклад, за маршрутом Кам’янець-Подільський – Хотин – Більче-Золоте або іншим) класом-переможцем (або командою-переможцем), які зайняли І місце в конкурсній категорії 7. А також для класів-переможців (команд-переможців), що зайняли ІІ і ІІІ місце в категорії 7 – у ведмежий притулок „Домажир” (травень-червень 2020 р.).

Плани щодо розвитку проекту

Кінцева мета проекту — декілька тисяч добрих справ, які зроблять тисячі школярів-учасників соціального проекту, і набуття ними імунітету від байдужості та пасивності, як найнебезпечніших вірусів в ХХІ столітті.

Плануємо поширення соціального проекту у всій Україні, а починаємо з львівських шкіл, щоб показати велику користь від нього і реалістичність його реалізації за умови фінансової підтримки небайдужих людей.

Незалежно в якій області чи населеному пункті Ви проживаєте – підтримайте цей проект, давши можливість дітям розвиватися і робити добрі справи!

Призи та напрями використання залученого фінансування:

І. Призи для школярів:

– для школярів-переможців в категоріях 1-6 та 8 творчого конкурсу 17 видавництв України надали книги, з яких діти обиратимуть ті, які їм найбільше до душі (також вони отримають квитки в театри, філармонію, органний зал, музеї, інші корисні призи, в т.ч. від Tech StartUp School тощо);

– для класу-переможця (команди-переможця), що здобуде І місце в конкурсній категорії 7 (за підсумком балів за 7.1 та 7.2) – дводенна поїздка-екскурсія за вибраним самими школярами маршрутом із декількох запропонованих варіантів (наприклад, Хотин – Кам’янець-Подільський – Більче-Золоте або замки Закарпаття тощо). Для класів-переможців (команд-переможців), що зайняли ІІ і ІІІ місце в категорії 7 (за підсумком балів за 7.1 та 7.2) – екскурсійна поїздка у ведмежий притулок „Домажир”. Якщо в екскурсійному автобусі буде більше місць ніж учнів (в складі команди), що брали активну безпосередню участь в створенні конкурсних робіт з категорії 7, які здобули І-ІІІ місце, то такі місця мають бути подаровані дітям сиротам (напівсиротам,  дітям з дуже малозабезпечених сімей), що вчаться в цій школі і є за віком ровесниками чи майже ровесниками учнів з команди-переможця (травень-червень 2020 р.) – 40 000 грн.

– для трьох шкіл-переможців, які наберуть найбільше балів сукупно за перемоги її школярів у восьми творчих категоріях, – відповідно дипломи за І, ІІ і ІІІ місце і корисні призи від одного чи декількох меценатів та партнерів соціального проекту для учнів-переможців школи, яка займе І місце в загальному рейтингу за результатами творчого конкурсу (актуально тільки для шкіл, які зареєструються до участі в проекті до 11 жовтня 2019 р.);

– для школи-переможця в екозмаганні (І місце) суперприз від Tech StartUp School – диплом для школи і день навчань, віртуальної і доповненої реальності та інших цікавих заходів для учнів одинадцяти класів – по одному з кожної паралелі від 1 до 11 класу (актуально тільки для шкіл, які зареєструються до участі в проекті до 11 жовтня 2019 р.). Цей день школярам точно запам’ятається на ціле життя і, можливо, допоможе визначитися з майбутнім фахом. За ІІ і ІІІ місце школи отримають відповідні дипломи.

ІІ. Витрати на реалізацію проекту:

– пов’язані з організацією та проведенням творчих конкурсів, екозмагань, виїзних заходів, друком роздаткових матеріалів для школярів тощо протягом 5 місяців – 30 000 грн загалом за весь період;

– грамоти, дипломи, організація святкового нагородження (солодощі, соки, фрукти), екопакети для призів, професійне фотографування і відеозйомка святкового нагородження, інші індивідуальні заохочувальні призи для школярів – 10 000 грн.

IІІ. Частину коштів, зібраних на краудфандинговій платформі, учасники конкурсу пожертвують на благодійність – купівлю необхідного медичного обладнання для дитячої лікарні, купівля подарунків для дітей-сиріт чи передадуть кошти на протезування воїнам, що захищають нашу країну на сході від агресора (школярі самі виберуть, на яку ціль використати зібрані кошти) – 250 000 грн.

Разом бюджет проекту – 330 000 грн.

Якщо буде зібрано більшу суму, то вона теж буде використана на фінансування благодійної ініціативи, запропонованої школярами.

Святкове нагородження школярів-переможців творчих конкурсів та екозмагань відбудеться в січні 2020 р. у Tech StartUp School.

 Строк для збору коштів: 150 днів.

 Партнери соціального проекту для школярів: Tech StartUp School.

Долучайтесь до підтримки соціального проекту для школярів. Зробимо світ кращим разом!

Винагороди для фундаторів: календарики з емблемою проекту; закладка для книг з емблемою проекту; дитячі малюнки; екоплакати, створені школярами; дитячі екосувеніри; можливість написати побажання в книзі, яка буде призом для школяра-переможця в певній конкурсній категорії; номери науково-аналітичного журналу «Наша перспектива» та інші.

Внески: 10 грн; 20 грн; 100 грн; 500 грн; 1000 грн; 5000 грн; 10 000 грн; 12 000 грн.

Підтримайте проект фінансово! Внески від 10 грн і більші.

Якщо виникають питання, пишіть на електронну пошту ecoculture2018@gmail.com.

Підтримати соціальний  проект для школярів Ви можете на краудфандинговій платформі StartEra

X
X