Костянтин Коваль – канд. техн. наук, доцент, завідувач кафедри інтеграції навчання з виробництвом Вінницького національного технічного університету
Україна постала перед вибором: залишатися сировинним придатком чи зробити прорив і визначити інноваційний підхід головним під час ведення бізнесу. Саме шлях запровадження інновацій, виробництво та експорт продукції з високою доданою вартістю зробить країну успішною у світовому масштабі. Вже сьогодні IT-галузь посідає третє місце серед орієнтованих на експорт індустрій після АПК і металургії. Проте потенціал українських ІТ-фахівців не розкритий повною мірою, особливо у сфері розроблення власного інтелектуального продукту.
Останнім часом щораз частіше на шпальтах ділових журналів та новинних інтернет-сайтів з’являються заголовки про успіхи українських стартапів: «Google придбала київський стартап Viewdle за $ 45 млн…», «Харків’янин Дмитро Балін продав свій стартап корпорації Microsoft за $ 100 млн…», «Запорожець Максим Поляков вивів на Лондонську біржу свій стартап Cupid…», «Уродженець Києва Ян Кум продав Facebookу свій стартап WhatsApp за $ 19 млрд…», «Український стартап Jeapie продано канадській компанії Mobify…», «Snapchat придбав одеський стартап Looksery за $ 150 млн…». Ці тенденції є яскравим свідченням, що Україна поступово інтегрується в світовий інноваційно-венчурний ринок, і в найближчі роки такі новини мають шанси стати регулярними. Перспектива за кілька років розвинути, а згодом продати за сотні мільйонів доларів свою компанію, стимулює українських інженерів і підприємців запускати нові стартапи. Лише кілька років тому їх кількість вимірювалася сотнями, але вже 2015 року в Україні було понад 2000 стартапів. Кількість вітчизняних інвесторів, які вкладають гроші в українські стартапи, теж зростає.
…